Video Feedback

Hvad er Video Feedback

Video Feedback er en slags brevkasse - bare med video til.

Fordelen ved at vise en video er at jeg kan se detaljer, man som ejer/rytter ikke altid selv lægger mærke til og derfor ikke ville have beskrevet i en skriftlig henvendelse. En anden fordel er, at det tit er nemmere at vise noget på en video end at beskrive det med ord.

I en Video Feedback bliver mit svar til dig mere præcist og personligt og dermed mere direkte brugbart for dig og din hest.

Hvordan fungerer det?

Ja, det fungerer sådan, at du optager en video, der varer max 10 minutter. Videoen skal vise dig, eller en anden person, træne noget med din hest - noget som du godt kunne tænke dig min feedback på.

Det kan fx være trailertræning, tilvænning til vandspiltov, uønsket adfærd (bide, sparke, separationsangst, you name it) Eller noget hvor du rider, det kunne fx være "hesten skyder skulder", "hesten er tung på tøjlen", "hesten løber og jeg skal hele tiden stoppe den", eller noget helt andet.

Det kan også være du gerne vil igang med en ny øvelse, men ikke helt ved hvordan du griber det an - så optag lidt video af din hest og vis hvad I evt. kan nu, som er relevant i forhold til den nye øvelse. Det kan være du gerne vil kunne longere din hest, så er det relevant for mig at vide og se, om du kan trække din hest rundt, der hvor du gerne vil kunne longere samt at din hest kan stoppe og gå på signal og evt. også hvad din hest synes om en longepisk.

Når du har lavet videoen, laver du et lille skriv som indeholder følgende:

1. 1
    Kort beskrivelse af hvad der foregår på videoen - bare så vi er enige.
    Fx Jeg trailertræner med min hest. Den går med mig ind i traileren, men når jeg vil gå ned og lukke bagbommen, går den med ud.
  2. 2
    Kort beskrivelse af hvad du kunne tænke dig var anderledes i den situation du har filmet - så ved jeg hvad du gerne vil opnå.
    Fx Jeg vil gerne kunne gå ned og lukke bagbomme og bagsmækken, mens min hest bliver stående i traileren.
  3. 3
    Evt. en forhistorie til situationen på videoen, hvis det er vigtigt for situationen og det du gerne vil have hjælp til - så bliver min feedback mest brugbar for dig.
    Fx Min hest har aldrig kørt i en almindelige hestetrailer før, den har kun 3 gange tidligere kørt i en lille transporter sammen med en anden hest.

Herefter booker du en tid i min kalender - øh hvorfor nu det. Jo, så ved jeg, at der er en video på vej, der er sat tid af i min kalender til at give feedback, og du ved, at indenfor 24 timer efter din booking modtager du min skriftlige feedback - sådan, smart ik'?

For at jeg kan overholde min forpligtigelse på de 24 timer, så er det vigtigt at jeg har et link til videoen, samt det lille skriv - altså det med de 3 punkter ovenfor, senest på starttidspunktet for din booking - gerne før. Har jeg ikke det, så forbeholder jeg mig ret til at give feedback, når det passer ind i min kalender.